عکاسی از نوزاد تازه به دنیا اومد یکی از علایق مادرها و شاید برخی پدرهاست.طبق معمول مویابل یا دوربین خونگی رو برمیدارن و شروع به عکس گرفتن می کنن.
چه عکسای ماندگاری!!!
متأسفانه هیچکدوم از این عکسها دو سال بعد وجود ندارن .
چرا؟ چون یا گوشی عوض شده یا مموری دوربین رو خالی کردن تا عکسهای مسافرت جدیدشون رو با دوربین بگیرن .
باز برمیگردیم به این جمله معروف که همه چی قدیمیش بهتره.قدیم عکسها چاپ میشد و توی آلبوم نگهداری میشد و سال ها باقی میموند.
البته از حق نگذریم بعضیا عکس های گوشی ۶۸ مگاپیکسلی شون رو میبرن و چاپ می کنن .
چه اشتباه بزرگی که با پرینتر چاپ می کنن .اما با یک عکس بی کیفیت مواجه میشن که بعد از گذشت چند ماه رنگ و روی عکس کاملا پریده.
خب بهتره از بحث  عکاسی نوزاد خارج نشیم .

۱۰ تا ۲۰ روزگی ؟ ۷ تا ۱۵ روزگی ؟۲۰ تا ۳۰ روزگی ؟
واقعاً زمان مشخصی رو نمیشه تعیین کرد چون هر نوزاد شرایط خاص خودش رو داره .
اما تجربه ما میگه حتی تا یک ماهگی هم میشه در آتلیه عکاسی از نوزاد رو انجام داد .البته در شرایط خاص و با رعایت نکات بهداشتی!

نکته مهم!

 عکاسی از نوزاد یه حرفه واقعاً خاص در زمینه عکاسی هست.
یعنی علاوه بر علم عکاسی و نورپردازی باید شناخت کاملی از بدن نوزاد وجود داشته باشه .

انتخاب صجیح آتلیه نقش مهمی در حفظ سلامت نوزاد داره

اهمیت انتخاب صحیح استودیوعکاسی

از بزرگترین نگرانی های والدین موقع عکاسی از نوزاد موضوع امکان آسیب زدن نور فلاش به چشم هست.اگر آتلیه عکاسی مناسبی انتخاب کنید که تجهیزات مناسب نورپردازی وجود داشته باشه خیالتون راحت که هیچ آسیبی به چشم‌ نوزادتون وارد نمیشه.همچنین باید مطمئن باشید که عکاستون به عکاسی از نوزاد کاملا مسلطه.
در صورت حساسیت زیاد والدین امکان عکاسی با نور طبیعی و یا نور های ال ای دی ثابت در آتلیه واین وجود داره .استفاده از شوشر برای تولید صدای معروف ش ش ش که باعث آرامش نوزاد میشه کمک بزرگی به عکاس می کنه .استفاده از فن گرمایشی مناسب هم موثره که بتونیم نوزاد رو زودتر بخوابونیم و ژست مناسب رو به بدنش بدیم .
متاسفانه بعضی از عکاسها با استفاده از قطره های خواب آور نوزاد رو می خوابونن تا بتونن عکاسی رو راحت تر انجام بدن.
با وجود همه علم عکاسی و شناخت بدن نوزاد گاهی وقتا عکاسی از نوزاد بخاطر بی قراری  امکان پذیر نیست.و نهایت تلاش چند ساعته عکاس چند عکس پرتره از صورت میشه و این در عکاسی نوزاد امری طبیعی هست.بیشتر ژست های نوزادی بوسیله دورپیچ‌ها انجام میشه که دورپیچ کردن نوزاد هم نیاز به تبحر خاصی داره.

بهترین انتخاب برای مادر ها انتخاب آلبوم ژورنالی بارداری و نوزاد هست .این آلبوم شامل عکس های دوران بارداری عکاسی شده در آتلیه و سپس عکسهای نوزاد هست .